Adet (hayız ) ve Lohusalık bittikten sonra gusül ,namaz,ve orucun hükmü..

Adet dönemi bitince gusül(boy abdesti) almadan cinsi münasebet (cinsel ilişki )caiz midir?Adet bittikten sonra son vaktin namazı kaza edilir mi?Adet bitiminde orucun kazası yapılır mı?

Cenab-ı Hak Bakara suresi 222.ayette:
"Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şunu iyi bilin ki, Allah tevbe edenleri de sever, temizlenenleri de sever."buyurmuştur.
Kadınların adet dönemi müddetince onlarla cinsel ilişki haramdır.Adet dönemi bittikten sonra da cinsel ilişkinin helal olmasının bazı şartlar vardır.

Hayzın (adet) en uzun müddeti 10 gün Nifas (lohusalık)ın en uzun müddeti 40 gündür.Bundan sonra gelen kan özür kanı kabul edilir.

Kan, hayızda 10 günü, nifasta 40 günü tamamladıktan sonra kesilirse;

Kadın temizlenmiş kabul edilir. Gusül abdesti almadan cinsi münasebet caiz olur. Güzel olan gusülden sonraya ertelemektir. Fakat namaz için gusül abdesti almak şarttır.

10 gün hayız gören bir kadın, kanı kesildiği sırada, içinde bulunduğu namaz vaktinin geçmesine Allah diyecek kadar zaman varsa, o vakti kaza etmesi gerekir. O kadar vakit yoksa, kaza etmesi gerekmez. Ramazan-ı Şerif’te kanın kesilmesiyle imsak vakti arasında Allah diyecek kadar zaman varsa niyet edip orucunu tutar. Gusül abdestini sonra da alabilir. Geçirdiği yatsı namazını da kaza eder.Bu kadar zaman yoksa oruç tutmaz. Yatsı namazını kaza etmez.



Kan, hayızda 10 günü, nifasta 40 günü tamamlamadan kesilirse;

Bu kadına cinsi münasebetin helal olması şu şartlara bağlıdır:

a) Gusül abdesti almalıdır. Ya da teyemmümü mübah kılan bir özür varsa teyemmüm ettikten sonra namaz kılmalıdır.

b) Yıkanmaya ve namazın ilk tekbiri olan Allahüekber demeye vakit varken yıkanmayarak veya teyemmüm almayarak ve ilk namaz vaktini geçirerek o namaz hanımın boynuna borç olmalıdır. (Fakat bu günahtır. Manevi mes’uliyeti vardır. Bile bile namaz kazaya bırakılmaz.)



Namaz kılmak için her halükarda gusül abdesti alması gerekir.



Kan kesildiği sırada, içinde bulunduğu namaz vaktinin geçmesine gusül ve tahrime (Allah diyecek kadar )zamanı kadar vakit kalmadıysa o vakti kaza etmez. Gusül zamanı, insanların gözünün önünden ayrılıp, banyoya girme, soyunma, gusül abdesti alma ve elbiselerini giyme süresi demektir. Tahrime, Allah diyecek kadar zaman demektir. Ramazan-ı Şerif’te kanı kesildiğinde, imsak vaktinin geçmesine gusül ve tahrime zamanı kadar vakit yoksa, o gün oruca niyet etmez. Ama oruçlu gibi, hürmeten yemez ve içmez.





Kan, kadının normal adet gününden önce kesilirse;



Kadın, gusül abdesti alıp namazını kılar. Fakat cinsi münasebet için adet gününün tamamlanmasını beklemesi gerekir. Çünkü bu zaman zarfında, kanın tekrar gelme ihtimali vardır.



Mesela, âdeti 10 gün olan bir kadın, 3 gün kan gördükten sonra kanı kesilse; gusül abdesti alıp ibadetlerini yapar ama cinsi münasebet için 10 günün dolmasını bekler.



Kanı normal adet gününden önce kesilen kadın, kan kesildiği sırada içinde bulunduğu vaktin sonuna kadar bekler. Eğer kan tekrar gelmezse, 3 günden önce kesilmişse namaz abdesti, 3 günden sonra kesilmişse gusül abdesti alır, namazını kılar. Oruçta : Eğer kan gece kesilirse, orucunu tutar. Gündüz kesilirse, oruçluymuş gibi yemez, içmez. Eğer kan tekrar gelirse, adet hali devam eder.



Kanı normal adet günü tamamlandıktan sonra kesilen kadının, kan kesildiği sırada içinde bulunduğu vaktin sonuna kadar beklemesi gerekmez ama beklemesi müstehaptır.



Nifas için hüküm, hayız gibidir. Ama kan her kesildiğinde gusül abdesti alması şarttır

Yorumlar (0)
Yorumlarınızı asagidan yazabilirsiniz. Yeni soru sormak icin ise buraya tikla


Son eklenen ruyalar

Sitemizde yer alan soruların cevapları özenle islami eserlerden seçilerek yazılmaktadır.
Haramiler | Bitkiler