Bahsi gecen kitabın.

Bahsi geçen kitabın gene 190. sahifesinde,"seyahat edenler ve zamanları çok dar olanlar,öğle ve ikindi namazlarını,öğle vaktinden güneş batıncaya kadar, ne zaman olursa olsun, bir arada kılmaya mezundurlar."demektedir.Bu hususta ne dersiniz?

Böyle bir musaade,Hanefi mezhebinde,sadece hacılar için ve arefe günü ile sınırlı olarak vardır.Yazarın ifade ettiği gibi değil,ikindi ve öğle namazını öğle vaktinde "cem'u takdim" suretiyle kılacak;akşam ile yatsıyı,yatsı vaktinde Müzdelifeye vardıktan sonra"Cem'u te'hır" suretiyle eda edecektir.İmam-ı Şafii,bunu bir isyan ve günah işlemek için yapılmayan seyahat ve seferilik için de kabul etmiş bulunmaktadır.Yazarın fıkhi yanlışları düzeltilecek olursa İmam-ı şafiinin görüşüne yaklaşmış olur.

Yorumlar (0)
Yorumlarınızı asagidan yazabilirsiniz. Yeni soru sormak icin ise buraya tikla


Son eklenen ruyalar

Sitemizde yer alan soruların cevapları özenle islami eserlerden seçilerek yazılmaktadır.
Haramiler | Bitkiler