Namazı cemaatle kılmanın hükmü ve fazileti...

Namazları cemaatle kılmak şartmıdır?Cemaatle namaz kılmayı terk etmek günah mı?

Erkeklerin farz namazları cemaatle kılması Resulullah efendimiz (sav) devamlı cemaatle kıldığı için vacip derecesinde bir sünneti müekkede olup islam nişanlarından ve alametlerindendir.Bir belde halkı top yekün cemaati terk ederse cemaat yapmaları emrolunur.Eğer kabul etmezlerse onlarla muharebe olunur.Hatta deliline bakılırsa cemaatin vacip olması lazımdır.Sünnet olması delili sünnet olduğu içindir.Çünkü özürsüz terki caiz değildir.Sünnetin terki ise caizdir.
Bedai isimli kitapda ;Akıl,baliğ,hür ve bir zorluk olmzdan cemaate katılmaya muktedir olan erkeklere beş vakti cemaatle kılmak vaciptir.denmiştir.

Bir kimse cemaate katılmamayı mübah kılan bir özür sebebiyle istediği halde cemaate katılamamışsa cemaate katılmış gibi sevap yazar.Bu zürler şunlardır.Şiddetli yağmur,şiddetli çamur,şiddetli soğuk,şiddetli karanlık,zalim ve eşkıyadan korkma,hapis olma,gözleri görmemek ,felçli olmak,eli ve ayağı kesik olmak,hasta olmak,kötürüm olmak,çok yaşlı olmak,dağıldığu zaman toplanması mümkün olmayan bir cemmatle fıkıh müzakeresi yapmak,aç bir kimse hazır olan yemeği yemediği zaman kalbini meşgul eder olması,misafir olmak veya sefere çıkmayı murad etmek,hasta yanında bakıcı olmak,gece şiddetli rüzgar.

Bir kimse cemaate gidemediği için evde hanımı veya baliğ olmamış bile olsa,bir çocukla cemaat yaparsa cemaate iştirak etmemekten kurtulduğu gibi cemaat sevabını da kazanmış olur.Ancak bunu özürsüz adet haline getirirse mekruh ve bidat olur.Hatta tek başına kılmaya mecbur kaldığı zaman bile imamalığa niyet edip tekbirleri imama gibi sesli alırsa melekler onun arkasında saf tutup namaz kılar.(dürer)

İbni ümmü mektüm Peygamberimize gelerek ya rasülellah evim uzak bemn gözlerimi kaybettim.Ezanı da duyuyorum dedi.Rasülüllah Efendimiz (s.a.v.) "ezanı duyuyorsan emekleyerek veya sürünerekte olsa cemaate gel!" buyurdu.İmam ne kadar muttekı olursa o cemaatın fazileti o kadar çok olur.Eğer imama fasık (açıkça haram işleyen) bidat ehlinden olursa,başka imamaın arkasında kılmak mümkün olduğu zaman onun arkasında namaz kılmak tahrimen mekruhtur.Eğer bidat ehlinin sapıklığı küfre varırsa onun imamlığı caiz olmaz.

Yorumlar (0)
Yorumlarınızı asagidan yazabilirsiniz. Yeni soru sormak icin ise buraya tikla


Son eklenen ruyalar

Sitemizde yer alan soruların cevapları özenle islami eserlerden seçilerek yazılmaktadır.
..