Diş kaplatmak ve doldurmak gusle mani midir?
Hanefi Mezhebine göre gusül abdestinde ağız ve burna su vermek farz olduğundan ağzında kaplama ve dolgu diş bulunanlar gusülde şafii mezhebini taklid etmeleri lazımdır dniyor.Bu görüş sizce ne kadar doğrudur?Bu görüş yanlıştır.Zira taharet yani gusül namazın şartıdır.Guslü caiz olmayanın namazı da caiz olmaz.o zaman namazıda şafii mezhebine göre kılması lazımdır.
Mensup olduğu Hanefi mezhebine göre namazını doğru dürüst kılmasını bilmeyen bir kişi,Şafii mezhebine göre nasıl kılacak.Bu olacak iş mi?Böyle bir şey yoktur.
Bu işin aslı şudur:Fetevat-ı Hindiye isimli fıkıh kitabın 1. cildinin 136'ıncı sayfasında "Zaruret mevzileri şer-i kaidelerin dışındadır."demektedir.Mesela bir kimsenin kolu kırılıp alçıya alınsa veya eli yara olup üzerine sargı sarılsa o kişi ne yapacak?Sargının üzerine meshedecek.(eli kolu yıkamak farzdır.sargı üzerine mesh etmek caiz olmaz.)denebilir mi?Diş doldurtmak ve kaplama yapmak ta bir zaruret değilmidir.Eğer zaruret olmaksızın süs olsun diye kaplatılırsa o zaman tabi caiz olmaz.
Diş kaplatmak bütün imamlarımıza göre caiz dir.Bunda ihtilaf yoktur.Ancak bunu altın ile yapmak İmamı Azama göre mekruh,imameyne göre ise,zaruret olduğu çin mekruh değildir.Durum böyle olunca Hanefi Mezhebine göre diş kaplatanın guslü caiz olmaz denilebilir mi? Elbette Fukaha'dan bunu söyleyen olmamıştır.
Mensup olduğu Hanefi mezhebine göre namazını doğru dürüst kılmasını bilmeyen bir kişi,Şafii mezhebine göre nasıl kılacak.Bu olacak iş mi?Böyle bir şey yoktur.
Bu işin aslı şudur:Fetevat-ı Hindiye isimli fıkıh kitabın 1. cildinin 136'ıncı sayfasında "Zaruret mevzileri şer-i kaidelerin dışındadır."demektedir.Mesela bir kimsenin kolu kırılıp alçıya alınsa veya eli yara olup üzerine sargı sarılsa o kişi ne yapacak?Sargının üzerine meshedecek.(eli kolu yıkamak farzdır.sargı üzerine mesh etmek caiz olmaz.)denebilir mi?Diş doldurtmak ve kaplama yapmak ta bir zaruret değilmidir.Eğer zaruret olmaksızın süs olsun diye kaplatılırsa o zaman tabi caiz olmaz.
Diş kaplatmak bütün imamlarımıza göre caiz dir.Bunda ihtilaf yoktur.Ancak bunu altın ile yapmak İmamı Azama göre mekruh,imameyne göre ise,zaruret olduğu çin mekruh değildir.Durum böyle olunca Hanefi Mezhebine göre diş kaplatanın guslü caiz olmaz denilebilir mi? Elbette Fukaha'dan bunu söyleyen olmamıştır.
Konular
- Kurban keserken dikkat edilecek hususlar .....
- Kurban nasıl kesilir?
- Kurban kesilmeden önce ölürse...
- Kurban kaybolsa veya çalınsa ....
- Kurbandan yavru çıkarsa o kurbanın eti yenir mi??_
- Kurban hakkındaki ayeti kerimeler...
- Kurban kesemeyenler için kılınacak namaz....
- Kurban kesemeyenler ne yapar?
- Çocuklara vacip kurban kesilir mi?
- Çocuklara kurban kesmek vacip midir?
- Kurbanlık hayvanın sütü sağılır mı?
- Kurbanlık hayvanın sütü içilir mi?
- 2013 Kurbanlık hayvan fiyatları....İllere göre kurbanlık fiyatları....
- KURBAN ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR...
- Hac ve umrede "TAVAF "yaparken okunacak dualar......
- Adet (hayız,regli,aybaşı) gören kadınla cinsel ilişki harammı dır?
- YASAK ve GÜNAH olan cinsel ilişkiler...
- Kurbanlık hayvanın sütü satılır mı?
- Bir kurbana kaç kişi ortak olabilir?
- Kurbanda hisseye girip adak kesilebilir mi?
- Kurban hissesine girerek akika kurbanı kesilir mi?
- Teşrik Tekbirleri nedir?Teşrik Tekbiri ne zaman başlar?
- Teşrik tekbiri getirmek kimlere vacip tir?
- Teşrik tekbiri unutulursa ne yapmak gerekir?
- PEYGAMBER EFENDİMİZE (s.a.v.) kurban kesilir mi?
- Kurbanın derisi ne yapılır??
- Kurbanın derisi ne yapılır??
- Kurbanın derisi satılır mı?
- Kurbanın yağı,ayakları,başı(kellesi),yünü ve sütü satılır mı?
- Kurban edilmesi caiz olmayan hayvanlar?