Lohusa kadın 40 günden sonra adet görse hüküm nedir?
Lohusa kadın kırk gününü tamamladıktan sonra tekrar adet görse ne yapar?Halk arasında 40 başıdır.Adettendir ondan sonra adet düzenleniyor deniyor.ne derece doğrudur?Bu durum adet midir?Lohusalıkmıdır?Nasıl hareket etmek lazımdır?Bir nifas (lohusalık) ile hayız (adet )arasındaki tuhur(temizlik hali)bilittifak 15 gündür.İmamı Azam hazretlerine göre kırk gün içerisinde ne kadar tuhur olursa olsun nifastandır.Fasıla teşkil etmez.
İmameyne göre Nifas müddeti içinde 15 gün temizlik olsa,temizlikten sonra gelen kan hayızdır.Mesela bir kadın :Doğumdan sonra bir gün kan görse 38 gün tuhur (temizlik)olsa,ve tekrar bir gün kan görse ilk bir gün nifas olur.İmamı Azama göre kırk gün nifastır.Enes Radıyallahü anh2den rivayet:
Rasülüllah s.a.v. "Nifaslı bir kadın için 40 gün vakit tayin etti,meğerki bundan önce tuhur görmüş olsun" Nifasın en çoğu hayzın çok müddetinin (10)4 mislidir.Bilittifak böyledir.(ibni Abidin 1/497)
Bir kadın nifas halindeyken nifas müddeti içinde kesildiği vakit gusledip namazlarını kılmaya başlar.Tekrar kan geldiğinde bırakır.Nifas müddeti bitmedikçe zevciyyet muamelesi yapılmaz.
Not:Hayız ve nifas mevzuuyla alakalı fıkıh kitaplarında kırkbaşına dair bir dayanak yoktur.Kırk günden sonra lohusalık biter gelen kan özür kanıdır.Bu kimse gusül abdesti alıdıktan sonra namaza başlar.Özür olduğu içinde her namaz vakti için ayrıca namaz abdesti alması gerekir.
İmameyne göre Nifas müddeti içinde 15 gün temizlik olsa,temizlikten sonra gelen kan hayızdır.Mesela bir kadın :Doğumdan sonra bir gün kan görse 38 gün tuhur (temizlik)olsa,ve tekrar bir gün kan görse ilk bir gün nifas olur.İmamı Azama göre kırk gün nifastır.Enes Radıyallahü anh2den rivayet:
Rasülüllah s.a.v. "Nifaslı bir kadın için 40 gün vakit tayin etti,meğerki bundan önce tuhur görmüş olsun" Nifasın en çoğu hayzın çok müddetinin (10)4 mislidir.Bilittifak böyledir.(ibni Abidin 1/497)
Bir kadın nifas halindeyken nifas müddeti içinde kesildiği vakit gusledip namazlarını kılmaya başlar.Tekrar kan geldiğinde bırakır.Nifas müddeti bitmedikçe zevciyyet muamelesi yapılmaz.
Not:Hayız ve nifas mevzuuyla alakalı fıkıh kitaplarında kırkbaşına dair bir dayanak yoktur.Kırk günden sonra lohusalık biter gelen kan özür kanıdır.Bu kimse gusül abdesti alıdıktan sonra namaza başlar.Özür olduğu içinde her namaz vakti için ayrıca namaz abdesti alması gerekir.
Konular
- Kurbanlık hayvanların yaşı...
- Kurbanlık hayvanların yaşı ve cinsi ne olmalıdır?
- Günlük konuşmalarımızdaki dinle ilgili sözcük ve deyimler?
- Namazın insana kazandırdıkları..
- Allah c.c.'ye karşı görevlerimiz nelerdir?
- Namazın islamdaki yeri ve önemi nedir?
- Namazın dinimizdeki yeri ve önemi nedir?
- Namaza hazırlık şartları, abdest ve çeşitleri...
- Abdest almanın sağlık açısından vücuda faydaları nelerdir?
- Askere kurban düşer mi?
- Kur'an-ı Kerimin indiriliş süreci...
- Kurban bir sene erkeğe bir sene hanımına kesilse olur mu?
- İrade ne demektir?
- Meni ve Mezi arasında fark varmıdır?
- Zevk suyu (Mezi) nedir?Nasıl gelir?
- Kul Hakkına girdimmi?
- Meni (sperm) nedir? Meni pismi dir?
- İhtilam (rüyalanma) olduğunu hatırlamayan kimseye gusül gerekir mi?
- Kurbana ortak olmak için gereken şartlar...
- Kurbana sonradan ortak alınır mı?
- Kurban hissesine şafii ortak alınır mı?
- Kurbanda tanımadığı kişilerle hisseye girmek caiz mi?
- Kurbanda hisseye ortak olanların parayı eşit ödemeleri şartmıdır?
- RÜYA TABİRİ
- Dinimizin temizliğe verdiği önem hakkında Ayet ve Hadisler
- Süt emmeden dolayı meydana gelen haramlığı..
- Süt emmeden dolayı meydana gelen haramlık..
- Dinlerde Kurban ve şekilleri..
- Alevi kız arkadaşımla evlenirsem sakıncalı mıdır?
- Zina etmiş bir kadın ile evlenebilir miyim? Doğru mudur?