Altın ve gümüşün zekatı ne kadardır?
Altın ve gümüşte zekat ölçüsü nedir?Altında ve gümüşte farz olan zekat miktarı nedir?Altın Ve Gümüşün Zekâtı
Altının nisabı, yirmi miskâldir. Gümüşün nisabı, yedi vezin olarak ikiyüz dirhemdir. Yâni o ikiyüz dirhemden her on dirhem yedi miskâl olur. Miskâl yirmi kırattır ve dirhem ondört kırattır. Kırat, beş şaîr (arpa) ağırlığıdır.
öyleki: Dirhemler, Hz. Ömer (R.A.) zamanına gelinceye kadar çeşitli idi. Onlardan bazısının on dirhemi on miskâl vezninde idi. Bazısının, on dirhemi altı miskâl idi. Bazısının, on dirhemi beş miskâl idi. Hz. Ömer (R.A.) her neviden üçte bir aldı. Bunu da, alıp-vermede bir husûmet meydana gelmesin diye, yapmıştır.
On miskâlin üçtebiri, üç miskâl ve üçtebir miskâldir. Altı miskâlin üçtebiri, iki miskâldir. Beş miskâlin üçtebiri, bir miskâl ve üçteiki miskâldir. Toplamı yedi miskâldir. Dilersen yekûnu toplayınca bir olur. Yirmibirin üçtebiri yedi miskâldir. Bundan dolayı dirheme vezn-i seb'a (yedi vezn) adı verilmiştir.
Altın ve gümüşün madrubunda ve ma'mûlunda, gerek zînet olsun - ki o altın ve gümüşden süs edinilen şeydir gerekse kullanılması mubah olandan olsun, gerekse olmasın, zekât vâcibdir. İmâm Şafiî' (Rh.A.) ye göre, kadınların zînetinde ve erkeklerin gümüş yüzüğünde zekât vâcib değildir. Çünkü kullanılması mubahtır. Günlük elbiseye benzer.
Bizim delilimiz, BesûlüIIah (S.A.V.) 'den rivayet edilen şu hadîs-i şerîfdir :
Resûlullah (S.A.V.), kollarında altından bilezikleri olan iki kadına sordu : «O bileziğin zekâtını veriyor musunuz?» O iki kadın da : «Vermiyoruz,» diye cevap verdiler. Bunun üzerine BesûlüIIah (S.A.V.) : «İkiniz de o bileziklerin zekâtını verin,» buyurdular.
Külçe altın, gümüş ve kıymeti altın ve gümüşden birinin nisabı miktarı olan ticâret malında (arz'mda) zekât, fakire en yararlı olan biçilen değer kırkdabirdir.
Altının nisabı, yirmi miskâldir. Gümüşün nisabı, yedi vezin olarak ikiyüz dirhemdir. Yâni o ikiyüz dirhemden her on dirhem yedi miskâl olur. Miskâl yirmi kırattır ve dirhem ondört kırattır. Kırat, beş şaîr (arpa) ağırlığıdır.
öyleki: Dirhemler, Hz. Ömer (R.A.) zamanına gelinceye kadar çeşitli idi. Onlardan bazısının on dirhemi on miskâl vezninde idi. Bazısının, on dirhemi altı miskâl idi. Bazısının, on dirhemi beş miskâl idi. Hz. Ömer (R.A.) her neviden üçte bir aldı. Bunu da, alıp-vermede bir husûmet meydana gelmesin diye, yapmıştır.
On miskâlin üçtebiri, üç miskâl ve üçtebir miskâldir. Altı miskâlin üçtebiri, iki miskâldir. Beş miskâlin üçtebiri, bir miskâl ve üçteiki miskâldir. Toplamı yedi miskâldir. Dilersen yekûnu toplayınca bir olur. Yirmibirin üçtebiri yedi miskâldir. Bundan dolayı dirheme vezn-i seb'a (yedi vezn) adı verilmiştir.
Altın ve gümüşün madrubunda ve ma'mûlunda, gerek zînet olsun - ki o altın ve gümüşden süs edinilen şeydir gerekse kullanılması mubah olandan olsun, gerekse olmasın, zekât vâcibdir. İmâm Şafiî' (Rh.A.) ye göre, kadınların zînetinde ve erkeklerin gümüş yüzüğünde zekât vâcib değildir. Çünkü kullanılması mubahtır. Günlük elbiseye benzer.
Bizim delilimiz, BesûlüIIah (S.A.V.) 'den rivayet edilen şu hadîs-i şerîfdir :
Resûlullah (S.A.V.), kollarında altından bilezikleri olan iki kadına sordu : «O bileziğin zekâtını veriyor musunuz?» O iki kadın da : «Vermiyoruz,» diye cevap verdiler. Bunun üzerine BesûlüIIah (S.A.V.) : «İkiniz de o bileziklerin zekâtını verin,» buyurdular.
Külçe altın, gümüş ve kıymeti altın ve gümüşden birinin nisabı miktarı olan ticâret malında (arz'mda) zekât, fakire en yararlı olan biçilen değer kırkdabirdir.
Konular
- Seçimlerde oy kullanmanın dindeki yeri
- Altın ve gümüşün zekatı ne kadardır?
- İnkar edilip geri gelmeyecek altın ve mallara zekat verilir mi?
- Borç verdiğimiz altın ve paralara zekat düşer mi?
- Oruçluyken su içilir mi? Su İçmek orucu bozar mı?
- Servis şöförlüğü yapıyorum seferi sayılırmıyım?
- Takvimlerdeki imsak vakitleri neden farklılık gösteriyor?
- Sadaka-i Fıtır (fitre) kime vaciptir?
- Fitre'yi (sadaka-i Fıtır)Ramazanda vermek şart mı?
- Fitre kimlere verilir?Fitre kimlere verilmez?
- Unutarak masturbasyon yapmak orucu bozar mı
- Adetli (hayız,aybaşı) gören kadın cünüp müdür?
- Ramazanda seferi olmak
- Milli piyango Haram mı?Helal mi?
- Oruçlu iken hamama gitmek orucu bozar mı?
- Cahillik ile bozulan oruçlar nasıl kaza edilir?
- Panik atak hastalığı oruca mani olur mu??
- Yeni doğan çocuk için fitrenin hükmü nedir?
- Oruca niyet ettikten sonra imsak kesilmeden su içilir mi?
- Oruç tutmakta zorlanıyorum...
- boğazım çok ağrıyor orucumu bozarsam günah olurmu?
- Doğumhane ve ameliyathanede çalışan personelin hastaların mahrem yerlerini gördüklerinden dolayı oruçları bozulur mu
- Anne karnında ölen bebeğe isim verilir mi?
- Kusmak orucu bozar mı?
- Çocukları teravih ve bayram namazları için camiye götürmek günah mı?
- Kadir gecesinin alametleri nedir?
- Ögle namazının ilk sünneti terk edilirse namaz kılınmış olurmu?
- Oruçluyken çocuk öpmek mekruh mu mübah mı
- Cünüp iken oruca niyet edilir mi? Gusül abdesti şart mı?
- Secdede gözler kapanmalı mıdır?