Çamaşıra ve çarşafa bulaşan meninin temizliği nasıl olur?
kurumuş meniyi tırnağımızla kazıdıktan sonra temiz oluyor. peki kazıdığımızda elimize bulaşan meninin bir sakıncası olur mu?rüyada gelen meni eşofmanın üzerine çıkıydr bazen çarşafa yorgana bile değiyor. uyku halinde elimizi o meni değen yerlere vurup sonra elimizin sağa sola o eğmesi ile yaş meniyi bulaştırmış olmuyor muyuz? bulaşmışsa gözle de görünmüyor. meninin hükmü temizliği ve caiz miktarı hakkında bilgi verebilir misiniz.
Menî ile pislenen, elbise olsun veya beden olsun ve o menî gerek yaş ve gerekse kuru olsun, yıkamakla temizlenmiş olur.
Eğer haşefenin(zekerin) başı temiz ise, meninin kurumuşunu ovmak ile temiz olur. Eğer temiz değilse, ovmak yetmez. Bilhassa yıkamak vâcib olur. Elbise ile bedenin arasında, zahir rivayette fark yoktur. İmâm Hasan' (Rh.A.) m rivayetinde beden ovmakla temiz olmaz.
Elbiseye meni bulaştığı zaman, eğer meni yaş ise, onu yıkamak gerekir. Fakat, meni elbise üzerinde kurumuş ise, onu güzelce ovalamakla temizlemek caizdir.Sahih olan kavle gör meninin erkek veya kadın menisi olması arasında bir fark yoktur.
Ovaladıktan sonra, meninin izinin kalmış olması temiz liğine bir zarar vermez. Bu durum, yıkandıktan sonra meninin izinin kalması gibidir.
Temizlik hususundaki hüküm, temizliğin hasıl olduğuna kanaat edinceye kadar temizlemek ve necasetin çeşitine göre temizlik yapmaktır.Eğer çarşafta necasetin (kuru olan meni)eseri görülüyorsa (yıkamakta zahmet olacağı düşünüldüğünden)ovalanarak temizlenir.Yaş ise ovalamak yetmek yıkamak gerekir.
Ancak bu devirde temizlik imkanları üst seviyede olduğundan bedenden veya çarşaftan necaseti temizlemek zor olmasa gerek.En güzeli necaset görülmesede kalbin mutmain olması için çarşafın ve kıyafetlerin yıkanması olacaktır.Ellerde necaset olduğu düşünülüyorsada eller su ile yıkanmalıdır.Ancak suyun olmadığı durumlarda el de deolsa kuru olan necaset (meni) ovalanarak temiz olur.
Meni, şayet, idrarla pislenmiş olan zekerin başında bulunursa, ovalamakla temizlenmiş olmaz.Yıkamak gerekir.
Meni, eğer insanın bedenine bulaşmış olursa, yaş olsun kuru olsun, o, İmâm Ebû Hanîfe (R A.)' den gelen bir rivayete göre, ancak yıkanmakla temizlenir.
Fakat, bazı âlimlerimiz: «Bedene bulaşan ve kurumuş olan meni, ovalamakla temizlenir; Çünkü onda, zahmet çok şiddetlidir.» demişlerdir.
Çarşafa nüfuz etmiş olan meninin temizlenmesi için de, ovalamak kâfidir. Sahih olan da budur.
Eğer haşefenin(zekerin) başı temiz ise, meninin kurumuşunu ovmak ile temiz olur. Eğer temiz değilse, ovmak yetmez. Bilhassa yıkamak vâcib olur. Elbise ile bedenin arasında, zahir rivayette fark yoktur. İmâm Hasan' (Rh.A.) m rivayetinde beden ovmakla temiz olmaz.
Elbiseye meni bulaştığı zaman, eğer meni yaş ise, onu yıkamak gerekir. Fakat, meni elbise üzerinde kurumuş ise, onu güzelce ovalamakla temizlemek caizdir.Sahih olan kavle gör meninin erkek veya kadın menisi olması arasında bir fark yoktur.
Ovaladıktan sonra, meninin izinin kalmış olması temiz liğine bir zarar vermez. Bu durum, yıkandıktan sonra meninin izinin kalması gibidir.
Temizlik hususundaki hüküm, temizliğin hasıl olduğuna kanaat edinceye kadar temizlemek ve necasetin çeşitine göre temizlik yapmaktır.Eğer çarşafta necasetin (kuru olan meni)eseri görülüyorsa (yıkamakta zahmet olacağı düşünüldüğünden)ovalanarak temizlenir.Yaş ise ovalamak yetmek yıkamak gerekir.
Ancak bu devirde temizlik imkanları üst seviyede olduğundan bedenden veya çarşaftan necaseti temizlemek zor olmasa gerek.En güzeli necaset görülmesede kalbin mutmain olması için çarşafın ve kıyafetlerin yıkanması olacaktır.Ellerde necaset olduğu düşünülüyorsada eller su ile yıkanmalıdır.Ancak suyun olmadığı durumlarda el de deolsa kuru olan necaset (meni) ovalanarak temiz olur.
Meni, şayet, idrarla pislenmiş olan zekerin başında bulunursa, ovalamakla temizlenmiş olmaz.Yıkamak gerekir.
Meni, eğer insanın bedenine bulaşmış olursa, yaş olsun kuru olsun, o, İmâm Ebû Hanîfe (R A.)' den gelen bir rivayete göre, ancak yıkanmakla temizlenir.
Fakat, bazı âlimlerimiz: «Bedene bulaşan ve kurumuş olan meni, ovalamakla temizlenir; Çünkü onda, zahmet çok şiddetlidir.» demişlerdir.
Çarşafa nüfuz etmiş olan meninin temizlenmesi için de, ovalamak kâfidir. Sahih olan da budur.
Konular
- Zemzem nedir?
- Şevval orucuna niyet ettikten sonra bozmak keffaret gerektirir mi?
- Kur'an üzerine yemin ettim!Yeminimin cezası nedir?
- Mesajla (sms) hanımına "boş ol" demekle nikah düşer mi?
- Mesajla boşama olurmu?
- SMS ve mail ile boşama olurmu?
- Dudaktan öpmek abdesti bozar mı?
- Namaza niyet ederken kaç rekat olduğuda söylemek şart mı?
- Namaza niyet ederken dört rekat yerine yanlışlıkla iki rekat diye niyet etsek namazı tekrar kılma gerekir mi?
- Tahrime (ilk tekbir ) nedir?Namazda tahrime nasıl yapılır?
- SMS ile boş ol fetvasını eleştirenler, bir de burdan baksınlar
- Namazı cemaatle kılmanın hükmü ve fazileti...
- Haram işleyen İmamın arkasında namaz kılınır mı?
- Erkekerin evde imam olup eşine ve çocuklarına namaz kıldırması caiz mi?
- Camide cemaate gitmemeyi mübah kılan özürler nedir?
- Hürme-ti musahere nedir?
- Erkek ve kadın ilişkilerinde ölçü nedir?
- Kadınların kaynı ile (eşinin kardeşi) başbaşa oturması caiz midir?
- İnsülin iğnesi abdesti bozar mı?
- Önden ve zekerden çıkan yel (gaz) abdesti bozar mı?
- Kusmak abdesti bozar mı?
- Abdesti bozan şeyler.....
- Sünnet üzere abdest nasıl alınır?
- Abdest'de parmak aralarını hilallemek şartmıdır?
- Abdest alırken yüzüğü çıkarmak gerekir mi?
- Hangi mezhebe uymak daha faziletlidir?
- Bir Mezheb'e tabi olmanın hükmü ve zarureti..
- Peygamberimiz ve Ashab-ı Kiram zamanında mezhepler varmıydı?
- Bir mezhebe tabi olmak farz mıdır? Vacipmi dir?
- 2019 Kurban Bayramı ne zaman kutlanacak?