Şahit olmadan dini nikah kıyılır mı?
Şahit olmadan kıyılan nikah geçerli olur mu?Şahitsiz nikah kıyılır mı?Şahit olmadan nikah caiz midir?Şahitsiz nikah yapılmaz.Zira çıkacak fitneye karşı nikahı şahitlendirmek şarttır.Şahitsiz kıyılan nikah fasid’tir. Bu sebeple, yapılacak nikahda iki şahidin bulunması şarttır. Bu şahidlerin mükellef, hür, akıllı, ergenlik çağına ulaşmış olmaları ve şahidlerde aranan diğer şartları taşımaları lazımdır. Bu hükümler dikkate alındığı zaman kölelerin, delilerin, bunakların ve çocukların nikahta şahidlik yapmaları caiz değildir.
Şahidler en az iki erkek veya bir erkekle birlikte iki kadındır.
Sadece bir erkek, yahut iki veya daha fazla kadının şahidlik yapması ile nikah yapılmış olmaz.
Kadın ile erkeğin. "Aldım, vardım" dedikleri sırada şahidlerin bulunmaları şarttır. Şahidlerin bulunmadığı sırada nikah yapılıp, daha sonra durum şahidlere haber verilse, nikah caiz olmaz. Tekrar şahidlerin huzurunda yenilenmesi gerekir.
Evlenen kadın ve erkeğin her ikisi dilsiz olurlarsa, bunların nikahları işaret ile olacağından, nikahlarında şahidlik yapacak kimselerin sağır olması, şahidlik yapmalarına engel değildir. Yeter ki, bunların işaretlerini görüp anlamış olsunlar.
Bu husustaki şahidliğin geçerli olmasının şartlarından biri de kadın ile erkeğin bilinir olmalarıdır. Bu, ya işaretle veya isimlendirmekle olur. Mesela evlenecek kadın, şahidlerin bulunduğu huzurda ise kendisinin işaretle belirtilmesi yeterlidir. İhtiyatla amel etmiş olmak bakımından, kadının yüzünü şahidlerin görmesi, adı veya babasının adı ile anılması daha uygun olur.
Bir kimse, kendi şahsı için nikah yapmaya ehil olursa, başkasının nikahında şahidlik yapmaya da ehildir. Bu hükme dayanarak fasıkların ve gözleri görmeyen şahısların şahidlik yapmaları caiz görülmüştür.
İki şahidin huzurunda yapılmış bulunan bir nikah "Gizli nikahlı” sayılamaz. Bu sayı, şahidlikte en küçük adeddir. Şahidlerin ikiden fazla olması, nikahın açıklık kazanması bakımından mendub'tur. İki şahid bulunmadan yapılan akid, dinimizce yasaklanmıştır.
Nikahın diğer muamelelerden farkı vardır. Bu sebeple, sadece evlenecek çiftlerin "Aldım, vardım" demeleri ile tamam olması, akla ve hikmete uygun düşmez. Kadın ve erkeğin zina ile suçlanmaktan korunabilmesi için nikah sırasında iki şahidin bulunması zaruridir. Şahidler hazır değilse nikah yapılması caiz olmaz. Erkek ve kadının daha sonra "Biz evlendik" diye nikahı şahidlendirmeleri, muteber değildir
Şahidler en az iki erkek veya bir erkekle birlikte iki kadındır.
Sadece bir erkek, yahut iki veya daha fazla kadının şahidlik yapması ile nikah yapılmış olmaz.
Kadın ile erkeğin. "Aldım, vardım" dedikleri sırada şahidlerin bulunmaları şarttır. Şahidlerin bulunmadığı sırada nikah yapılıp, daha sonra durum şahidlere haber verilse, nikah caiz olmaz. Tekrar şahidlerin huzurunda yenilenmesi gerekir.
Evlenen kadın ve erkeğin her ikisi dilsiz olurlarsa, bunların nikahları işaret ile olacağından, nikahlarında şahidlik yapacak kimselerin sağır olması, şahidlik yapmalarına engel değildir. Yeter ki, bunların işaretlerini görüp anlamış olsunlar.
Bu husustaki şahidliğin geçerli olmasının şartlarından biri de kadın ile erkeğin bilinir olmalarıdır. Bu, ya işaretle veya isimlendirmekle olur. Mesela evlenecek kadın, şahidlerin bulunduğu huzurda ise kendisinin işaretle belirtilmesi yeterlidir. İhtiyatla amel etmiş olmak bakımından, kadının yüzünü şahidlerin görmesi, adı veya babasının adı ile anılması daha uygun olur.
Bir kimse, kendi şahsı için nikah yapmaya ehil olursa, başkasının nikahında şahidlik yapmaya da ehildir. Bu hükme dayanarak fasıkların ve gözleri görmeyen şahısların şahidlik yapmaları caiz görülmüştür.
İki şahidin huzurunda yapılmış bulunan bir nikah "Gizli nikahlı” sayılamaz. Bu sayı, şahidlikte en küçük adeddir. Şahidlerin ikiden fazla olması, nikahın açıklık kazanması bakımından mendub'tur. İki şahid bulunmadan yapılan akid, dinimizce yasaklanmıştır.
Nikahın diğer muamelelerden farkı vardır. Bu sebeple, sadece evlenecek çiftlerin "Aldım, vardım" demeleri ile tamam olması, akla ve hikmete uygun düşmez. Kadın ve erkeğin zina ile suçlanmaktan korunabilmesi için nikah sırasında iki şahidin bulunması zaruridir. Şahidler hazır değilse nikah yapılması caiz olmaz. Erkek ve kadının daha sonra "Biz evlendik" diye nikahı şahidlendirmeleri, muteber değildir
Konular
- Arefe gününün fazileti...
- Zilhicce ayında ibadetin sevabı..
- Arefe günü ne yapılır?
- Kurban Arefesinde getirilen Tekbirler..
- Kurban ve İbrahim Aleyhisselam..
- Cuma gününün fazileti...
- Cuma gününün faziletine dair Hadisi Şerifler..
- Cuma namazına gitmenin adabı..
- İki Bayram arasında nikah olur mu?
- Kadınlar kendi adına kurban kesebilir mi?
- Zina yapmak nikahı düşürür mü?
- Bir Koyun veya sığır kaç kişiye kurban edilir?
- Kurban eti yemek..
- Her türlü şerden korunmak için okunacak dua.. korunmak
- Hz.Muhammedin (s.a.v.)'in Doğa ve Hayvan sevgisi nasıldı?
- Kadın erkeklerin elini öpebilir mi?
- Talak-ı Bayin ne demektir?
- Sünnet nedir?Namazın sünnetleri nelerdir?
- Evimizde ve Çevremizde bulunan dini semboller nelerdir?
- Mina kurban kesimi nasıl yapılır?
- Hacda olmayan kurban kesilmeden traş olabilir mi?
- Bir ilişkinin zina olmaması için Resmi nikah yeterli olur mu?
- Kurban nerde kesilir?
- Kesimhanelerde kurban kestirmek caizmidir?
- Namazın 4. rekatinde zammı sureyi unutmak
- İbadet nedir?İbadetin çeşitleri ve oruç..
- Türklerle ilgili hadisi şerifler
- Alış veriş..
- Kurban derisi toplama yetkisi kimde..THK kanunu değiştirildimi?
- Peygamberimiz Muhammed Mustafa (s.a.v.)'in aile büyükleri..