ahad hadisler
selamün aleyküm hocam tüm alimler sahih hadislerin ahad olanlarının zan ifade ettiğini söylüyor ama böyle sahih olan ahad hadislerin ravilerinde güvenilirlik ve zabt sahibi olma bulunuyor yoksa sahih olmaz zaten neden peki tüm islam alimleri ravilerinde güvenilirlik ve zabt sıfatı olmasına rağmen ahad hadisin kesinlikle zan ifade ettiğini zandan başka birşey ifade etmediğini söylüyor böyle bir hadis yakin ifade etmezmi bu konuda bilgi verirmisinizCevap:
Diyelim ki,Ahad yoluyla bir hadis- şerif bize ulaştı.Bu ahad hadisidir diyerek
hemen yok sayamayız.Bu hadisin metnin
deki bazı cümle ve ifadeler,tevatür yoluy
la gelen bir başka hadis metninde geçebi
lir.Bu bir.Ayrıca,hüküm ifade eden hadis
ler, çoğunlukla mütevatir olarak kayda alınmıştır.Bu kayt, rusuh sahibi ve vela
yetleri kesin olan islam aeleminin ençok
güvendiği muhaddisler (rahmetullah-i al
eyhim ecmaıyn) tararafından yapılmıştır.
Mesela, İmamı-Buhari hz.lerisemerkant-
tan kalkmış tek bir hadis-i şerifin sahih olup olmadığını tesbit etmek için mekke ve medineye gelmiş, nerede bir sahabi veya
tabiinden bir kimse görmüş ve rastlamış
ise sormuş soruşturmuştur.Sonunda Ras-ullah(s.av.)efendimizi ruyasında görmüş,
peygamber efendimizin teveccühlerine mazhar olmuştur.Bu gün onların vucuda getirdiği bu hazineler Allah ve Rasulünün
tasdikinden geçmiş ve tescil edilmiştir.
Bu iki. Velev ahad hadisi bir hüküm ifade
etmiş olsa bile,Dinimiz ve islam şeriati henüz kalkmış değil bu kadar fıkıh alimle
rimizin dünyalar bedel beyanları var o hadisi bu hükümlerle karşılaştırıız,eger o hadisin içeriği şeri hükümlere uymuyor
ise o zaman kale almayız. Bütün bunlar
dan sonra bazı alimler dediğiniz kişileri
tanımak isteriz doğrusu.Bunlar,hangi ku
şaktan hangi nesilden gelen ulemadır.
bir kaç isim bildirirseniz memnun oluruz.
Diyelim ki,Ahad yoluyla bir hadis- şerif bize ulaştı.Bu ahad hadisidir diyerek
hemen yok sayamayız.Bu hadisin metnin
deki bazı cümle ve ifadeler,tevatür yoluy
la gelen bir başka hadis metninde geçebi
lir.Bu bir.Ayrıca,hüküm ifade eden hadis
ler, çoğunlukla mütevatir olarak kayda alınmıştır.Bu kayt, rusuh sahibi ve vela
yetleri kesin olan islam aeleminin ençok
güvendiği muhaddisler (rahmetullah-i al
eyhim ecmaıyn) tararafından yapılmıştır.
Mesela, İmamı-Buhari hz.lerisemerkant-
tan kalkmış tek bir hadis-i şerifin sahih olup olmadığını tesbit etmek için mekke ve medineye gelmiş, nerede bir sahabi veya
tabiinden bir kimse görmüş ve rastlamış
ise sormuş soruşturmuştur.Sonunda Ras-ullah(s.av.)efendimizi ruyasında görmüş,
peygamber efendimizin teveccühlerine mazhar olmuştur.Bu gün onların vucuda getirdiği bu hazineler Allah ve Rasulünün
tasdikinden geçmiş ve tescil edilmiştir.
Bu iki. Velev ahad hadisi bir hüküm ifade
etmiş olsa bile,Dinimiz ve islam şeriati henüz kalkmış değil bu kadar fıkıh alimle
rimizin dünyalar bedel beyanları var o hadisi bu hükümlerle karşılaştırıız,eger o hadisin içeriği şeri hükümlere uymuyor
ise o zaman kale almayız. Bütün bunlar
dan sonra bazı alimler dediğiniz kişileri
tanımak isteriz doğrusu.Bunlar,hangi ku
şaktan hangi nesilden gelen ulemadır.
bir kaç isim bildirirseniz memnun oluruz.
Konular
- Balık ve bıçak..
- Caferilik,şiilik, ve rafızilik...
- İmam-ı Azam ..
- Çocuklara...
- Dargın durmak...
- Burulmuş...
- Vehhabilik...
- Duvara ayet asmak
- Selam vermek..
- Cenaze namazı..
- Dövme yaptırmak nedir?
- Kabir azabı..
- ahad hadisler
- Mevlid okumak...
- Kadın erkek karışık..
- Kırık ekmek..
- Çalgı dinlemek...
- Borca verdiğim parmın zekatını..
- Nisan bir adeti..
- Irk olarak çingene...
- Fasık'ın cenazesi..
- Rızık ve musavat..
- Bin lira alacklıyım..
- Dinamitle balık avlama..
- Merkez efendi..
- Merkez Efendi...
- devlet'e vergi
- seferilik
- Kadın hangi...
- Cennetteki kadınlar...