Salevat Getirmenin Mekruh Olduğu Yerler

Salat-u selam getirmenin mekruh olduğu yerler.Salevat getirmek hangi durumda caiz değildir.

Peygamber (s.a.v.) Efendimiz'e salatu selam getirmek bazı yerde farz,bazı yerde vacip olduğu gibi bazı yerlerde de mekruhtur.

Yedi yerde Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'e salevat getirmek mekruhtur.
1-Cima halinde (cinsel ilişki anında)
2-def'i Hacet anında (tuvaletini yaparken)
3-satılan malın meşhur olması halinde,
4-hata yaptığını anda
5-hayvan kesme anında
6-Şaşırma esnasında
7-Aksırma anında

son üçünde ihtilaf vardır.Şira sahibi üç yerde salevat getirmek mekruhtur demiş ve "aksırırken,hayvan keserken ve bir şeye şaştığı zaman "diye sıralamıştır.

Kur'anı kerim okunurken ve hutbe okunurken Peygamberimzin ismi zikredildiğinde de salevat getirmek mekruhtur.çünkü buralarda susarak hutbe ve Kuranı Kerimin dinlenmesi vaciptir.

Fetevat-ı Hindiyede (s. 314) "Bir kimse Kur'an-ı Kerim okurken Peygamber (s.a.v.)efendimizin ismi işitse,salevat getirmesi vacip olmaz.Fakat okumayı bitirdikten sonra salevat getirirse iyi olur."denilmektedir.

Peygamber Efendimizden başkası üzerine münferiden yani tek olarak salavat okumak caiz değildir.Mesela "Allahümme salli ala fülanin" demek gibi.Ancak peygamber Efendimizi,alini ve eshabını zikrettikten sonra bir başkasını da zikrettikten sonra bir başkasını da zikredip cümlesine (hepsine) birden salat okusa caiz olur.

Yorumlar (0)
Yorumlarınızı asagidan yazabilirsiniz. Yeni soru sormak icin ise buraya tikla


Son eklenen ruyalar

Sitemizde yer alan soruların cevapları özenle islami eserlerden seçilerek yazılmaktadır.
..